Słyszeliście już o Vero? Kto nie słyszał, w końcu teraz wszyscy muszą poddać analizie, tego „Facebook Killera”. TLTR: Vero jest fajne i ma magię, którą kiedyś miał Twitter czy Instagram. Jest tak, bo to w sumie jest combo tych gigantów!

Nie pobrałem aplikacji, bo pojawiła się informacja, że mają tylko 1 mln darmowych subskrybcji. Zalogowałem się tam, bo byłem ciekawy, co jeszcze można wymyślić, aby zagrozić wielkie trójce(tj. Facebook, Instagram, Twitter). Szczerze powiedziawszy, nie byłem pod wrażeniem przez pierwsze kilka dni używania, ale po jakimś czasie zrozumiałem, że ktoś miał na to pomysł, nieźle go zrealizował i teraz brakowało użytkowników – takich aktywnych i zaangażowanych. Póki co, ze swojej perspektywy widzę powiększającą się bazę użytkowników, ale nie są oni specjalnie aktywni.

O co chodzi z Vero?

Założenia są proste i znamy je z wielu innych podobnych tworów – brak reklam, algorytmu, czy sprzedawania naszych danych. W zamian, Vero ma być docelowo płatne – w sumie jest to zrozumiałe. Jednak, o wiele bardziej wybrzmiewa to w ich własnym materiale video:

Jak wygląda Vero?

W mojej opinii bardzo ciekawie, chociaż zachowuje pewien klasyczny układ social media, czyli scroll’owanie od góry do dołu. Dodajemy do tego fakt, że nie mamy tu algorytmów, a aplikacja pamięta, gdzie ostatnio przeglądaliśmy. Tak czy owak, sam wygląd jest poprawny, trochę przypominają mi się czasy Twittera.  Vero-publish Vero-feed Vero-feed2

Czy Vero ma szansę z wielką trójką?

Jestem bardzo ciekawy, jaki jest ich model biznesowy, szczególnie dla firm. Płatna aplikacja jest dobrym rozwiązaniem, aby uniknąć reklam, ale ludzie lubią zbierać wokół tematów, firm czy grup – aktualnie aplikacja może nam to zapewnić jedynie przez #, które działają jak 2006. Mimo to, życzę zespołowi, który stoi za tym medium, aby przebili się i złapali dobrą bazę użytkowników. Dodatkowo, przy całym kryzysie Facebooka #DeleteFacebook – może uda im się ukroić część tortu dla siebie.
Dodam od siebie, że używam od ok. dwóch miesięcy i mam całe 12 kontaktów. Prawie wszyscy są z branży social media, PR lub digital marketing. Publikacji też jest niewiele, a przecież to jest „core” social media. Poczekamy, zobaczymy 😉

Jeżeli jeszcze nie próbowaliście to koniecznie sprawdźcie stronę: Vero.co

 

Chcesz otrzymywać wpisy na maila raz w tygodniu? Zapisz się na newsletter!

Zapisz się do newsletera i raz na tydzień otrzymuj wszystkie wpisy na mailu 🙂