Pokemon GO zawładnęło światem. Przyznam szczerze – gram od samego początku i bardzo spodobała mi się taka forma rozrywki. Mam prawie 70 Pokemonów i prawie 120 km w ciągu dwóch tygodni!

Gdzie tkwi tajemnica sukcesu Pokemon Go?

Co sprawiło, że gra pobiła popularnością największych gigantów, takich jak Snapchat lub Twitter? Warto zauważyć, że aplikacja nie wyróżnia się na tle innych gier.

Pierwszym dużym plusem jest to, że wirtualne elementy są widoczne dla wszystkich w tych samych miejscach o tym samym czasie. To sprawia, że ludzie zbierają się i łapią konkretne Pokemony. Zobaczcie ten filmik z Central Parku:

 

Na razie Pokemon Go nie daje możliwości pojedynków w każdym miejscu (aktualnie tylko w PokeGym). Aktualnie brakuje również jakichkolwiek interakcji z innymi graczami (np. wymiana Pokemonami lub przedmiotami).

Druga rzecz to same Pokemony, które zrzeszają kilka pokoleń. Największy szał był w latach 90, gdy trenerzy zbierali je z chipsów, inni na GameBoy Color lub w formie kart. Ja miałem to szczęście, że łapałem Pokemony na każdy z wyżej wymienionych sposóbów 🙂

Wracając jednak do samych Pokemonów – to warto zaznaczyć, że rozstrzał wiekowy jest od 13 lat do nawet 40!

Trzecia sprawa to sam system zbierania. Ludzie od zawsze lubią kolekcjonować różne rzeczy: znaczki, monety, stare przedmioty itp. Dlatego też lubimy zbierać stworki nie z tego świata i chcemy złapać je wszystkie.

Pokemon Go to chwilowy trend czy coś więcej?

Tak naprawdę okaże się, gdy nadejdzie Zima. Wtedy zobaczymy czy trenerzy dalej będą tak chętnie łapać Pokemony. Obecnie, trend się utrzymuje, na co wskazuje sam Google, ale również akcje Nintendo (mimo spadku, dalej są na plus).

Pokemon Go

Przez pewien czas Pokemon Go cieszyło się tak wielką popularnością, że pobiło nawet… porno! Czy jakakolwiek gra może pochwalić się podobnym osiągnięciem? Moim skromnym zdaniem, Pokemon Go utrzyma się do końca Jesieni – chyba, że twórcy gry zdecydują się na jakiś niesamowity krok oraz więcej innowacji, które urozmaicą zabawę.

Z biznesowego punktu widzenia – ciekawe czy zdecydują się na sponsorowane PokeStopy lub inną formę przyciągania ludzi do jednego miejsca. Już teraz małe lokalne biznesy zyskują, gdy blisko jest PokeStop lub PokeGym. Nintendo ma naprawdę łatwe zadanie, aby jeszcze lepiej zarobić na grze.

Nie graliście jeszcze? Koniecznie odwiedźcie oficjalną stronę.