Niedawno mój ulubiony amerykański specjalista od facebooka napisał, że właśnie otrzymał dostęp do kolejnej formy wykorzystania reklamy przez Custom Audiences. Co ciekawsze, niestandardową grupę można utworzyć na podstawie fanów, którzy weszli w konkretny typ interakcji. Czas poznać Facebook Page Engagment Custom Audiences.

Pierwsze co zrobiłem to chciałem sprawdzić czy u mnie ta funkcja jest dostępna, ale jak znam już Facebooka – na niektóre nowości trzeba chwilę poczekać i na razie mam tylko taką opcję:

facebook-custom-audiences-engagment

W tym miejscu już jest super, ale przechodząc o krok dalej, brakuje mi najważniejszej opcji „Page”:

Facebook-Custom-Audiences-Engagment-Page

Nie mniej, warto już teraz opisać o co chodzi oraz przygotować się, bo jest to zdecydowanie lepsza forma docierania niż ciągła analiza oraz optymalizacja kampanii.
Co nas czeka? Same pyszności:

  • Wszyscy, którzy zaangażowali się z naszym fanpagem – nie ma znaczenia w jaki sposób: w postach, na stronie, w wiadomościach prywatnych lub z naszymi reklamami.
  • Ludzie, którzy odwiedzili naszego fanpage’a – w tej opcji najważniejsze są same wizyty. Wystarczy, że ktoś odwiedził stronę główną na facebooku.
  • Ludzie, którzy zareagowali na wpisy lub reklamy – wszyscy ludzie, którzy zaangażowali się pod wpisami organicznymi lub reklamowymi.
  • Ludzie, którzy kliknęli CTA – będą to osoby, które kliknęły w niebieski przycisk w prawy górnym rogu fanpage’a.
  • Wszyscy, którzy skontaktowali się przez wiadomość prywatną – niezależnie od tego, czy te osoby są naszymi fanami lub nie.
  • Wszyscy, którzy zachowali fanpage lub jakikolwiek wpis – to odnosi się do opcji „zachowaj” na facebooku(raczej rzadko używana).

Podobnie jak przy tworzeniu wszystkich niestandardowych grup docelowych – możemy wybrać sobie czas, w jakim dany fan zareagował z nami. Czas ustawiamy od jednego dnia, aż do całego roku. Wiadomo, że im krótszy czas wybierzemy, tym grupa jest mała, ale bardzo dobrze dopasowana, natomiast jak wybierzemy dłuższy okres, otrzymamy dużą grupę, ale z dużym ryzykiem na brak reakcji na nasze reklamy.
W związku z tym, że ta opcja nie jest jeszcze dostępna w moim panelu reklamowym, omówię powyższe typy docierania do zaangażowanych w Facebook Page Engagment Custom Audiences dopiero, gdy będę miał szansę na prawdziwe testy. 

Zapisz się Facebook Page Engagment Custom Audiences będzie już dostępne(wtedy oczywiście opiszę działanie).

[wysija_form id=”1″]